Co to jest układ hamulcowy?
Pneumatyczny układ hamulcowy
W przyczepach ciężkich, w pojazdach ciężarowych, a także pociągach stosuje się układy hamulcowe pneumatyczne. Układ hamulcowy pneumatyczny utrzymuje wysokie ciśnienie w układzie. Hamulec pneumatyczny hamuje gdy ciśnienie spada. Spadek ciśnienia następuje gdy kierowca uruchamia hamulec, który uruchamia zawór pneumatyczny zmniejszający ciśnienie w układzie co powoduje uruchomienie hamulców kół. Do podtrzymania ciśnienia w układzie hamulcowym służy sprężarka (najczęściej napędzana silnikiem pojazdu). Zaletą układu pneumatycznego jest to, że po zatrzymaniu silnika kierowca może jeszcze zatrzymać pojazd oraz przy zerwaniu przewodów pneumatycznych hamulec natychmiast zacznie działać i zatrzyma pojazd.
Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/System_hamulcowy_samochodu#Pneumatyczny_uk.C5.82ad_hamulcowy
Podział spycharek ze względu na zastosowany ciągnik
Podział spycharek
Podział spycharek ze względu na zastosowany ciągnik
gąsienicowe
kołowe
z ramą sztywną
przegubową
Rodzaje spycharek ze względu na lemiesz
czołowe (lemiesz ustawiony prostopadle do kierunku ruchu)
bocznie przechylne (lemiesz nastawialny w płaszczyźnie prostopadłej do kierunku jazdy)
segmentowe (na końcach lemiesza montowane dodatkowe ściany boczne)
czołowe skośne (lemiesz nastawialny w płaszczyźnie poziomej)
specjalne (z koszem zasypowym, karczowniki, z dodatkowymi układami regulacji, ze ślimakiem wzdłużnym, układem wibracyjnym lub impulsowym)
skośne (lemiesz ustawiony bokiem do kierunku jazdy, umożliwia boczne przemieszczanie urobku)
uniwersalne (możliwość ustawienie lemiesza w pozycjach skośnej, czołowej i przechylonej)
Podział spycharek ze względu na sposób sterowania lemieszem
hydrauliczne
mechaniczne
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Spycharka
Maszyna zawsze pozostanie tylko maszyną
Co decyduje o tym, że w budownictwie warto inwestować w maszyny zamiast pracę człowieka? Oczywiście czynników pozostających na korzyść maszyn jest wiele: szybsze i efektywniejsze wykonywanie prac budowlanych, tańszy koszt, lepsza kontrola czy lepsza jakość prac. Pamiętać należy jednak, że rola człowieka w realizowaniu prac budowlanych i nie tylko, wciąż pozostaje ogromna i raczej mało prawdopodobne, że zostanie ona całkowicie wyparta. Maszyna zawsze pozostaje tylko maszyną i w którymś momencie wcześniej czy później niezbędna okazuje się naprawa maszyn budowlanych. To człowiek stwarza maszyny i zawsze pod tym względem pozostanie niezastąpiony.