Pompy hydrauliczne

Dodane: 14-09-2016 06:24
Pompy hydrauliczne regeneracja pomp hydraulicznych wrocław

Historia koparki jednonaczyniowej

Historia koparki jednonaczyniowej

Do czasów zastosowania napędu parowego korzystano z maszyn napędzanych siłą żywą. Jako pierwsze maszyny w działaniu przypominające koparki powstają różne rozwiązania pogłębiarek łyżkowych. To poprzez przeniesienie idei rozwiązań technicznych z tych maszyn na rozwiązania pracujące na lądzie, powstają projekty pierwszych koparek.

1726 ? koparka przedsiębierna Duboisa; maszyna napędzana układem kołowrotów; układ kinematyczny maszyny najbardziej zbliżony do współczesnych rozwiązań; projekt niezrealizowany gdyż zbyt wyprzedzał swoją epokę
1753 ? koparka łyżkowa Belidora; maszyna napędzana przez deptak
1796 ? w Tyneside w Anglii Grimshaw zbudował przy wykorzystaniu maszyny parowej barkę do pogłębiania kanałów, jednak maszyna nie była typową koparką1
1835 ? amerykański mechanik William Otis skonstruował koparkę jednonaczyniową szynową z napędem parowym2, patent w lutym 1839
1870 ? zastosowanie lin stalowych zamiast cięgien łańcuchowych w osprzęcie roboczym koparek parowych
1874 ? firma Ruston, Proctor&Co opatentowała pełnoborotową koparkę parową
1880 ? Ralph R. Osgood opatentował w Stanach Zjednoczonych koparkę zgarniakową3
1881/2 Sir W.G. Armstrong & Co podjął się zaprojektowania i wyprodukowania pierwszej na świecie koparki parowej hydraulicznej; zbudowano tylko kilka egzemplarzy, lecz nie nastąpił dalszy rozwój napędów hydraulicznych koparek przez następne 70 lat
1884 ? pierwsza koparka z obrotowym nadwoziem wyprodukowana przez ?Whitaker & Sons? z Leeds
1890 ? firma Osgood zbudowała koparkę szynową zasilaną 2 silnikami elektrycznymi
1903 ? zastosowanie cylindrów parowych do napędu osprzętu koparki4
1904 ? John W. Page uzyskał patent na łyżkę i olinowanie do koparki zgarniakowej5; rozwiązanie techniczne stosowane praktycznie w niezmienionej postaci do chwili obecnej
1908 ? pierwsza koparka parowa z gąsienicowym układem bieżnym wyprodukowana przez firmę Bucyrus
1910 ? pierwsze koparki zgarniakowe napędzane silnikami spalinowymi; produkowane przez firmę Menigham Machine Co6
lata 30. XX w. ? powszechne zastosowanie silnika wysokoprężnego jako źródła napędu w koparkach linowych; rozwój technologii tworzyw sztucznych dał pierwsze próby zastosowania tej technologii w uszczelnieniach napędów hydraulicznych7; pierwsze próby wykorzystania napędu hydraulicznego wykonane w 1935 przez La Plante Choate w spycharce firmy Caterpillar
1952 ? pierwsze koparki gąsienicowe w Polsce
1954 ? firma Atlas Weyhausen zastosowała napęd hydrauliczny w osprzęcie roboczym koparki, podobne rozwiązania zastosowała firma Liebherr, lecz pierwszą w pełni hydrauliczną koparkę skonstruował firma Demag (koparka B504)
1958 ? pierwszy w Polsce prototyp koparki hydraulicznej skonstruowany w zakładach Waryńskiego


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Koparka


Naprawa maszyn budowlanych - wykonywana tylko przez dedykowany serwis

Porządny sprzęt budowlany jest w praktyce bardzo kosztowny, dlatego ważne jest to, aby na bieżąco był odpowiednio eksploatowany. Operować i konserwować tego rodzaju sprzęt jak dźwig, koparka czy ładowarka powinna obeznana osoba, która przeszła konkretne przeszkolenie. Odpowiednia eksploatacja sprzętu pozwala uniknąć kosztownej naprawy. Zresztą taka naprawa maszyn budowlanych też powinna być wykonywana tylko i wyłącznie przez dedykowany do tego zadania serwis, który zna się na specyfikacji danej maszyny i jest w stanie zagwarantować niezbędne elementy wymienne oraz przywrócić urządzenie do należytego stanu.


Do czego służą sprężarki?

Z czym może się kojarzyć coś takiego jak sprężarka powietrza?

Bez wątpienia pierwszą myślą będą urządzenia używane w warsztatach. Czyli duży, solidny pojemnik ze stali na sprężone powietrze i połączony z nim silnik z kompresorem. Takie maszyny czy narzędzia mają bardzo szerokie zastosowanie - od pompowania opon samochodowych po malowanie natryskowe i napędzanie kluczy udarowych. Czyli takich fajnych kluczy wydających dość charakterystyczny dźwięk a służących do np. odkręcania kół.

Jednak sprężarki to nie tylko urządzenia warsztatowe - to również elementy układów hamulcowych samochodów ciężarowych. Co ciekawe to właśnie pneumatyczne a nie hydrauliczne układy hamulcowe są stosowane w ciężarówkach. Tak więc każdy TIR czy też ciężarówka ma na swoim pokładzie sprężarkę/kompresor i zasobnik sprężonego powietrza. Dlatego przy hamowaniu słuchać z ich strony takie "psssyyt".